torsdag, maj 28

Konfrontationer

28/5

Igår var jag hemma hos Alexanders föräldrar med magen. Hans mor blev alldeles till sig till en början, men när vi förklarade omständigheterna med Rufus och allt som det anbelangade lugnade hon ner sig. Korsförhör följde, om vi ordnat allt, var han skulle komma in i bilden, var Adaam skulle bo, hur allt skulle se ut och vad i hela fridens namn skulle Alexander göra i den här röran? Vi förklarade tålmodigt, såsom jag förklarat det för Alex förut. Margrethe skulle ha kallat mig pedagogisk.

Glada blev de, i sinom tid. Tre månader, mer eller mindre, har förflutit. Framtiden glittrar, om än inte ännu i sin fulla prakt, någonstans vid horisonten. Jag står i Alexanders sovrum, han smyger upp bakom mig och rör lätt vid den hårda förhöjningen. Jag lägger handen över hans och trycker den hårdare mot Ungen. Vi ler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar