fredag, april 10

Ut i natten

9/4

Idag tog jag bussen hem och började långsamt arbeta mig igenom högen av korrekturläsningar. Jag satt framför datorn i mer än en fjärdedels dygn, petade i texter och korrigerade meningar. Redan efter fem timmar var ryggen oroväckande stel, liksom nacken, och fötterna började otåligt trumma mot den blanka golvytan. När jag arbetat mig igenom den digra högen ringde jag Margrethe och bokade in en träff på lördag där vi förutom att umgås skulle gå igenom det jag missat under min frånvaro. Hon skulle be Rufus att komma.
Jag slängde mig på sängen, stirrade i taket i någon timme och sedan drog jag med mig Ra på konsert. Vi var ute hela natten och snubblade inte över tröskeln förrän framåt fyratiden på morgonen. Först när kudden mötte min rosiga kind mindes jag att alkohol och foster är en usel kombination, men innan jag hann utveckla resonemanget murade någon, med största sannolikhet den där jäveln John Blund, igen mina ögon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar